30 miliarde de dolari pe an, iata cat cheltuiesc americanii pe produsele de slabit, dintre care cele mai multe nu functioneaza. Doriti o metoda mai buna de a da jos kilogramele in plus? Mergeti la aprozar. Noile cercetari au scos in evidenta vreo zece alimente, de la fasole la carnea de vita, care va ajuta sa luptati cu senzatia de foame, sa scapati de dependenta de dulciuri, sa stimulati metabolismul si in cele din urma sa pierdeti kilograme. Iar unele dintre aceste super-alimente au si alte mari avantaje pentru sanatate. Iata ce trebuie sa cumparati mai des... citeste mai departe
Evaluat de 14 de cititori Evalueaza | 0 comentarii | Comenteaza | Comenteaza prin Facebook
Doriti sa reduceti pofta de mancare si sa nu
mai tanjiti dupa dulciuri? Iata in continuare alimentele pe care trebuie sa le
adaugati la lista de cumparaturi.
1. Ouale.
In dimineata asta,
mai bine sariti peste obisnuita chifla sau eternul sandvis cu sunca. Ouale, care
sunt pline de proteine, va vor ajuta sa simtiti senzatia de satietate (stomac
plin) mai mult.
Un studiu efectuat pe 30 de persoane supraponderale sau obeze a descoperit ca cei care au mancat doua oua omleta (cu doua felii de paine prajita si un gem de fructe cu continut caloric redus) au consumat mai putine alimente in urmatoarele 36 de ore decat cei care au luat un mic dejun bazat pe chifle avand acelasi numar de calorii. Alte studii au aratat ca proteinele pot preveni si variatiile bruste ale nivelului de zahar din sange, scaderi care va fac sa tanjiti dupa mancare.
|
2. Fasolea. Un mod, spun cercetatorii de la University of California at Davis, USA, este sa mancati fasole: un studiu a descoperit ca nivelul acestui hormon (care pare ca lucreaza mentinand alimentele mai mult timp in stomac) era de doua ori mai mare dupa o masa ce continea fasole decat dupa o masa cu continut redus de fibre bazata pe orez si lapte degresat. De asemenea, exista indicii ca fasolea echilibreaza nivelul zaharului
din sange, astfel incat dureaza mai mult pana simtiti din nou foamea.
3. Salata. Secretul, spun cercetatorii, este volumul salatei, care va face sa va simtiti stomacul plin. Bonus pentru sanatate: un studiu publicat in Journal of the American Dietetic Association a descoperit ca oamenii care mananca o salata pe zi au un nivel mai ridicat al vitaminelor C si E, al acidului folic, al licopenului si al carotenoizilor - toate acestea ajutand la lupta impotriva bolilor - decat cei care nu au adaugat salata in meniul zilnic. |
Sanatatea familiei (lucruri care ne privesc pe toti)
Alimentatia sanatoasa a familiei
Dosarul cu bolile copilului
|
4. Ceaiul verde.
Bonus pentru sanatate: participantii la acest studiu si-au redus si nivelul colesterolului rau.
5. Perele.
Sunt deja
recunoscute ca avand mai multe fibre decat se credea. Sase grame de fibre
(inainte se stia de patru grame) la o para de dimensiuni medii, reprezinta o
cantitate grozava pentru a va da senzatia ca stomacul este plin.
Merele sunt pe locul doi, cu circa trei grame de fibre la un fruct de dimensiuni medii. Ambele contin fibre de pectina, care reduce nivelul zaharului din sange, ajutandu-va sa evitati gustarile dintre mese. Asta explica de ce, rezultatele unui studiu efectuat in Brazilia timp de 12 saptamani a aratat ca femeile supraponderale care au mancat trei pere mici sau trei mere mici pe zi au pierdut in greutate mai mult decat cele care au urmat aceeasi dieta ca femeile care au mancat trei biscuiti de ovaz in locul fructelor.
6. Supele.
Un bol de supa de
pui taie pofta de mancare la del de mult ca o bucata de carne de pui: aceasta
este desoperirea unui studiu efectuat la Universitatea Purdue, USA. De ce?
Cercetarorii cred ca chiar si cel mai simpla supa satisface foamea deoarece
creierul are perceptia ca umple stomacul.
7. Carnea slaba de vita.
Este
sau ar trebui sa fie inclusa in cina, daca aveti de gand sa scapati de niste
kilograme. Aminoacidul numit leucina, care abunda in proteinele provenite din
carne si peste, precum si in lactate, va poate ajuta sa slabiti fara sa pierdeti
masa musculara. A avut acest efect asupra a 24 de femei supraponderale de varsta
medie, care au participat la un studiu de la University of Illinois din
Urbana-Champaign, USA. Faptul ca au mancat cca 280 g de carne de vita zilnic, in
cadrul unei diete ce nu depasea 1700 de calorii zilnic le-a ajutat sa scape de
mai multe kilograme, mai multa grasime, si mai putina masa musculara decat pe
cele din grupul de control care a consumat acelasi numar de calorii, dar cu mai
putine proteine. Cele care au mancat carne de vita au simtit si mai rar foamea
in timpul dietei.
8. Uleiul de masline.
Luptati
impotriva kilogramelor care se aduna dupa 30 de ani folosind uleiul extra virgin
de masline. Uleiul mononesaturat va va ajuta sa ardeti caloriile. In cadrul unul
studiu desfasurat in Australia, 12 femei (57-73 ani) au primit in meniul de la
micul dejun cereale la care s-a adaugat fie lapte cu smantana fie ulei de
masline cu lapte. Cele care au mancat micul dejun cu ulei de masline au avut un
metabolism mai intens. Daca nu va place uleiul de masline adaugat in cerealele
de dimineata, adaugati-l in salata sau in mancaruri.
9. Grapefruitul. Din nou despre
grapefruit!
Un studiu din anul 2006 efectuat pe 91 de oameni
obezi, efectuat la Nutrition and Metabolic Research Center at Scripps Clinic, a
descoperit ca jumatate degrapefruit mancat inainte de masa sau un pahar cu suc
de grapefruit de trei ori pe zi i-a ajutat pe participantii la studiu sa
slabeasca cu peste 2 kg in 12 saptamani. Substantele fitochimice ale fructului
reduc nivelul insulinei, un proces care poate forta corpul sa transforme
caloriile in energie in loc de grasimi.
10. Scortisoara.
Presarati-o
pe prajituri sau cereale pentru a va ajuta sa depasiti pofta de dulciuri.
Cercetarorii de la U.S. Department of Agriculture, USA, au descoperit ca
putina scotisoara ajuta corpul sa controleze scaderile nivelului de insulina de
dupa masa, care pot da senzatia de foame. Bonus pentru sanatate: studiile arata
ca numai un sfert de lingurita de scortisoara pe zi reduce nivelul zaharului din
sange, al colesterolului si al trigliceridelor la bolnavii care au diabet de tip
2.
11. Otetul.
Este un
ingredient grozav care da senzatia de satietate. Intr-un studiu suedez,
cercetatorii au descoperit ca oamenii care au mancat paine inmuiata in otet se
simteau mai satui decat cei care au mancat felii de paine obisnuite. Motivul
probabil este ca acidul acetic din otet incetineste trecerea alimentelor din
stomac in intestinul subtire, deci stomacul este plin mai mult timp. Otetul
poate si sa scurt-circuiteze cresterea brusca a nivelului zaharului din sange,
care se produce dupa ce mancati carbohidrati rafinati, ca painea alba,
prajiturile si biscuitii.
12. Tofu.
Pare prea
inconsistenta ca sa dea satietate, insa un studiu efectuat la Louisiana State
University, USA, a aratat ca tofu face acest lucru. Cercetatorii i-au
comprat efectul cu al carnii de pui ca aperitiv inainte de felul principal
pentru 42 de femei supraponderale si participantele care mancasera tofu au
mancat mai putin la felul principal. Secretul? Tofu contine proteine care reduc
pofta de mancare.
13. Nucile si alunele.
Da,
este adevarat ca ingrasa: o mana de alune contine circa 165 de calorii. Dar
studiile arata ca oamenii care iau mici astfel de gustari au tendinta de a fi
mai slabi decat ceilalti. Un studiu de la Purdue University a descoperit ca
atunci cand un grup de 15 oameni de greutate normala au adaugat la dieta lor 500
de calorii mancand alune si nuci, au mancat mai putin la mesele obisnuite.
Metabolismul lor s-a intensificat cu 11 procente, ceea ce inseamna ca au ars mai
multe calorii chiar si atunci cand se relaxau. Bonus pentru sanatate: alunele de
pamant contin acizi grasi omega-3. Iar cercetatorii au descoperit recent ca
10-20 de arahide mancate zilnic reduc riscul bolilor de inima.
14. Cerealele cu continut ridicat de
fibre.
Studiile au aratat ca va puteti reduce pofta de
mancare mancand un castron de cereale la micul dejun. Dar cat de bine
functioneaza? Cercetatorii de la VA Medical Center si de la University of
Minnesota din Minneapolis, USA, au testat teoria prin comparatie cu cea
mai recenta provocare a dietei: bufetul suedez. 14 participanti la studiu au
mancat cate un castron cu un anume tip de cereale inainte de a merge la bufetul
suedez. Cei care au mancat cerealele cu continut ridicat de fibre a mancat mai
putin decat cei care au avut un continut mai redus de fibre.
15. Ardeiul iute.
Consumul
regulat de ardei iute va poate ajuta sa scapati de kilogramele in plus. Intr-un
studiu Japonez, 13 de femei care au mancat la micul dejun alimente cu ardei iute
(de exemplu, in omleta) au mancat la pranz mai putin decat de obicei.
Ingredientul magic poate fi capsaicina, care ajuta la suprimarea poftei de
mancare.
Mai mult despre diete si slabire
Colegiul Medicilor Desprecopii.com
La Medicul va Raspunde
veti gasi sute de raspunsuri la
intrebarile puse medicilor Desprecopii.com
Comunitate, grup de
suport
Femina intim
Intre noi femeile. Cosmetice, diete,
tampoane, dileme intime.
Forumuri specializate
Probleme cu casnicia, suport, incurajari, pareri ... nu ezitati si usurati-va gandurile aici!
Vreau o reteta noua ! Am uitat cum se fac clatitele ! Bucatarii si bucataresele au cuvantul!
Esenta comunitatii noastre este oferirea ajutorului celor care trec prin momente grele. Nu uita ca si tu poti face un bine.
Sufrageria Comunitatii DC. Aici ne intalnim, ne prezentam si sporavaim despre orice.Vii?
Consultanta medicala online.
Completeaza datele si mesajul tau. Linkul articolului se adauga automat la mesaj
Nu exista comentarii la acest articol. Adauga tu un comentariu si poti castiga un tricou Desprecopii.com