Multe dintre viitoarele mame din Romania sunt sfatuite de medici sa ia multivitamine in timpul sarcinii. Si iata ca au si de ce: vitaminele sunt un impuls pentru bebelus: studiile arata ca pilula zilnica de multivitamine previne greutatea redusa la nastere. Viitoarele mame care au luat multivitamine au nascut bebelusi cu greutate mai mare. Iata sfatul de la Desprecopii.com. citeste mai departe
Evaluat de 5 de cititori Evalueaza | 2 comentarii | Comenteaza | Comenteaza prin FacebookRezultatele studiului despre legatura din vitamine si greutatea bebelusului la nastere
Faptul ca viitoarele mame iau suplimente de multivitamine reduce riscul de a naste bebelusi subponderali, ceea ce poate duce la alte probleme de sanatate pentru bebelusi. Femeile insarcinate care au luat zilnic multivitamine nasc copii mai mari, arata un studiu.
|
Acesta este primul studiu care arata ca multivitaminele prenatale au o
influenta asupra femeilor din tarile dezvoltate. In timpul primelor 12 saptamani de sarcina, jumatate dintre ele au
inceput sa ia multivitamine. Acestea contineau 19 vitamine si minerale,
printre care fier, acid folic si vitamina D. Celelalte au luat pastile ce nu contineau vitamine ci doar amidon. Dupa ce au nascut, medicii au constatat ca acelea care luasera suplimentele aveau un nivel mai ridicat de fier, folati, tiamina si vitamina D. Desi nivelul de fier a scazut la ambele grupuri, la sfarsitul sarcinii 55 la suta dintre femeile care luau pastile cu amidon aveau niveluri deficitare de vitamine si minerale fata de 36 la suta dintre cele care luau suplimentele. in crestere are mai mare nevoie de noi globule rosii. Acest lucru va expune riscului de anemie, ceea ce inseamna un nivel scazut de fier. Desi toate femeile insarcinate sunt expuse riscului de anemie, cele care au avut sarcini recente, poarta mai multi fetusi, sau au fost subnutrite in orice perioada din timpul sarcinii au un risc si mai mare de a face anemie.
|
Factori de risc in timpul
sarcinii
|
Cea mai semnificativa descoperire a fost ca mamele care luau multivitamine au
dat nastere mai rar unor bebelusi subponderali.
8 dintre cei 88 de bebelusi
nascuti de femeile care luau suplimente au fost considerati mici, fata de 13
dintre cei 61 ai mamelor care luau pastile cu amidon. Bebelusii femeilor care
luau suplimente aveau in medie cu 120 g mai mult decat ceilalti.
Multivitaminele, o alegere sigura si eficienta pentru femeile insarcinate
Specialistii declara ca ceea ce se intampla in uter aproape ca programeaza
bebelusul pentru viata. Bebelusii de greutate mica au un risc mai mare de
probleme de respiratie si de a face icter. Ca adulti, au de asemenea un risc mai
mare de a suferi de obezitate, diabet sau atacuri de inima.
Asa incat este
mai simplu ca viitoarele mame sa ia multivitamine prenatale decat sa aiba grija
de un bebelus cu probleme la terapie intensiva.
Studiul, a fost efectuat de Institute of Brain Chemistry and Human Nutrition la London Metropolitan University si Homerton University Hospital, a fost publicat in British Journal of Nutrition.
Va recomandam sa mai cititi:
Alimentatia in timpul sarcinii
Interesant: Admirati Miss Odiseea
Sarcinii , aici Galeria . si Admirati Albumul Starurilor cu Burtica aici
>>
Nu uitati sa cititi: Odiseea sarcinii - de 40 de saptamani:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
Un
sfat: Comunicati cu colegele de generatie!
Comunitatea Desprecopii.com este cea mai mare comunitate online de
limba romana si va asteapta si pe dvs in randurile sale. In sectiunea Odiseea Sarcinii, veti gasi listele de gravidute - care vor naste in aceeasi luna.
Nimic nu poate fi mai reconfortant decit sa pastrati legatura cu femei care trec
exact prin aceleasi stari si emotii.
Odiseea sarcinii in 40 de saptamani
Forumul cu burtici si generatii de
mamici. Suport, caldura, prietenie si
atitudine.
autor: Daniela Slavu, Redactor Desprecopii.com, Articol
aprobat de Colegiul Medicilor Desprecopii.com
Toate drepturile rezervate (c)
2010
La Medicul va Raspundeveti gasi sute
de raspunsuri la intrebarile puse medicilor Desprecopii.com
Mai cititi despre sarcina
|
Dezvoltarea Sarcinii
Sarcina: frumusete, trup, sex |
Teste in sarcina
Alegerea unui nume
Complicatii ale sarcinii Cazuri speciale in sarcina |
Forumuri specializate
Forumul cu burtici si generatii de mamici. Suport, caldura, prietenie si atitudine.
Mamicile povestesc experientele lor la nastere. Clipe unice, traite la maxima intensitate.
Forumul de probleme medicale unde medicii ne raspund. Medici, spitale, evaluari.
Completeaza datele si mesajul tau. Linkul articolului se adauga automat la mesaj
ce e mai aiurea in articolul asta e ca iti lasa impresia ca daca nu ai luat vitamine si minerale in timpul sarcinii o sa ajungi cu copilul la terapie intensiva...n-am luat nici la prima sarcina, n-am luat nici acum, astept sa nasc din clipa in clipa. analizele au fost perfecte si prima data si acum.eu nu zic ca uneori nu e indicat sa iei suplimente, insa mai bine s-ar face o campanie prin care femeile insarrcinate sa fie indemnate sa se alimenteze corect, sa ramana active pe perioada sarcinii, chestii de bun simt. ca femeile care nu au ce manca, ma indoiesc ca dau sute de mii sau milioane pe luna pentru suplimente.
Eu nu am luat multivitamine ca nu toleram si am facut o fetitza de 3850 gr si 53 cm inaltime.....prietena mea a luat si a nascut 3000 gr,48 cm...E foarte relativa chestia...eu am tinut alimentatia din scurt ea a mancat ca purcelu`...io 40 de kile luate ea 10...aceeasi varsta ea grasunica prin definitie eu topmodel....deci?eronat si acest articol