Ultimele studii referitoare la hranirea copiilor arata ca bebelusii hraniti cu lapte praf care incep sa manance alimente solide inainte de patru luni sunt mai predispusi la obezitate decat cei care sunt hraniti cu lapte matern. citeste mai departe
Evaluat de 2 de cititori Evalueaza | 0 comentarii | Comenteaza | Comenteaza prin FacebookUltimele studii referitoare la hranirea copiilor arata ca bebelusii hraniti cu lapte praf care incep sa manance alimente solide inainte de patru luni sunt mai predispusi la obezitate decat cei care sunt hraniti cu lapte matern. Aceste informatii se adauga numeroaselor indemnuri pe care specialistii le dau mamelor de a-si hrani bebelusii exclusiv cu lapte matern in primele sase luni de viata.
Cititi: Etapele de
dezvoltare ale bebelusilor si
Cresterea si dezvoltarea normala
(0-12luni)
Dr. Susanna Huh, de la Spitalul de Copii din Boston, SUA, sustine ca respectarea indicatiilor pe care medicii pediatrii le dau parintilor poate reduce riscul de obezitate la copii. Studiile anterioare erau destul de contardictorii in ceea ce priveste varsta la care bebelusii ar trebui sa consume alimente solide. Legatura dintre obezitatea infantila si varsta la care are loc diversificarea alimentatiei a fost descoperita cu cativa ani in urma. Explicatia acestei legaturi tine de faptul ca trecerea la hrana solida poate insemna o crestere brusca a caloriilor.
Cititi: Diversificarea: Este bebelusul pregatit pentru hrana
solida?
Ultimul studiu referitor la alimentatia bebelusilor, in revista Pediatrics - SUA, se bazeaza pe experienta a 1850 de mame ai caror copii au depasit varsta de 3 ani. Atunci cand bebelusii aveau sase luni, cercetatorii le-au intrebat pe mamici daca au alaptat, pentru cat timp si cand au introdus hrana solida (cereale, fructe etc) in alimentatia copiilor. Cand copii au implinit trei ani au fost cantariti si masurati pentru a vedea daca sunt sau nu obezi. Rezultatele au aratat ca in cazul a aproximativ 5% dintre ei indicele de masa corporala depaseste limitele normale.
Cititi:
Alaptarea
bebelusului si momentul optim pentru
diversificare
Cercetatorii au ajuns la concluzia ca introducerea hranei solide la patru luni nu are nici o legatura cu obezitatea daca bebelusul continua sa fie alaptat. Indiferent de momentul in care li se introduc alimentele solide, copiii hraniti cu lapte matern prezinta un risc mai mic de obezitate la varsta prescolara (1 din 14).
In schimb, bebelusii hraniti cu lapte praf, carora li se introduce hrana solida in jurul varstei de patru luni, prezinta un risc ridicat de obezitate la varsta de 3 ani (1 din 4). Se pare ca cea mai des intalnita problema legata de introducerea hranei solide este adaugarea cerealelor in laptele praf fara a tine cont de numarul mare de calorii pe care acestea le contin. Majoritatea mamicilor ignora acest lucru, avand falsa impresie ca adaosul de cereale va determina cresterea rapida a bebelusului sau ii va asigura sanatatea. Ignoranta conduce in cele din urma la obezitate.
Specialistii sustin ca alaptarea timp de cel putin 6 luni reduce considerabil riscul de obezitate infantila. De aceea mamicile care nu alapteaza si isi hranesc copiii cu lapte praf ar trebui sa acorde o importanta sporita momentului in care este introdusa hrana solida.
Sfatul de la Desprecopii.com: Alaptatul este o alegere a mamei
Daca veti alege o cale sau alta, este strict la latitudinea
dumneavoastra. In cazul in care aveti probleme cu alaptarea sau doriti ajutor si
informatii, intrati pe forumul Alaptatul - Help
Line. O intreaga comunitate va va fi
alaturi.
Cand incepem diversificarea?
Bebelusul mananca cu entuziasm si cu mare placere exclusiv lapte pina in jurul varstei de 5-6 luni. In jurul acestei varste, bebelusul incepe sa pofteasca si la alte alimente pe masura ce aparatul sau digestiv de maturizeaza si are nevoie de hrana din ce in ce mai variata. Bineinteles, diversificarea, se face cu atentie, cu rabdare si pe parcursul a citorva luni.
Cititi: Alaptarea bebelusului si momentul optim pentru diversificare
Pina la ce varsta este recomandata alaptarea?
Asociatia Mondiala a Sanatatii recomanda alaptatul exclusiv pina la varsta de 6 luni - dar recomanda alaptatul pina la varsta de 2 ani (fiind combinat desigur cu alte alimente solide - de la varsta de 6 luni).
Intre varsta de 9 luni si cea de 12 luni, bebelusul va fi tot mai putin interesat de alaptatul la san. La 12 luni, bebelusul a ajuns deja la varsta la care isi poate satisface foamea si cu alte surse de hrana :).
Cititi: Despre alimentatia in primul an si diversificare, va
recomandam:
autor: desprecopii.com - Anamaria Ghiban, Toate drepturile rezervate (c) 2011
Pentru suport, prietenie
si atitudine, va recomandam urmatoarele forumuri:
Forumul Alaptarea
Cel mai bun cadou pentru bebelus: alaptarea. Probleme, bucurii si
povesti de succes din timpul acestui timp special.
Parintii intreaba, parintii raspund!
In aceasta lista de
discutii puteti pune intrebari la obiect altor parinti (Exemplu: Este normal ca
baiatul meu cere noaptea lapte?)
Clubul scutecelor (0-4
ani)
Generatia in blugi de maine - deocamdata in scutece. De la 0 la 4
ani.
Despre bebelus (0-12 luni), mai cititi pe site-ul nostru:
Forumuri specializate
Cel mai bun cadou pentru bebelus: alaptarea. Probleme, bucurii si povesti de succes din timpul acestui timp special.
Forum specializat de psihologie. Intrebari si raspunsuri la intrebarile ce ne framanta..
Consultanta medicala online.
Completeaza datele si mesajul tau. Linkul articolului se adauga automat la mesaj
Nu exista comentarii la acest articol. Adauga tu un comentariu si poti castiga un tricou Desprecopii.com