Botez in rit ortodox: traditii si detalii de ritual | Comentarii articol

Comenteaza / Pune o intrebare

Ultimile 86 comentarii

  1. Leo
    Leotrimis la 7/1/2007

    E o greseala foarte mare sa crezi ca mantuirea vine prin botez.. cititi Scriptura / Noul Testament si va veti da seama singuri. Un singur exemplu este suficient (dar putem gasi foarte multe asemanatoare) cand Hristos spune apostolilor (Marcu 16):

    Raspunde la acest comentariu
  2. Valentina
    Valentinatrimis la 17/10/2006

    Referitor la nasi, si la responsabilitatea acestora, dati-mi voie sa va spun ca cei mai multi dintre acestia nici nu isi imagineaza ce anume fac!Pentru ca ei garanteaza pentru acel copil mic ca nu va avea pacat si ca nasul il ia asupra lui pacatul acelui copil...nu vi se pare cel putin aberant!!Totusi nu e un lucru asa de apucat. Haideti sa mai facem lucrurile si cu cap!

    Raspunde la acest comentariu
  3. dumi
    dumitrimis la 25/10/2006

    irina,nu stiu daca ai sau nu copii sau daca ai fost sau nu botezata dar vei riscatu oare sa nu-ti botezi copilu si sa astepti judecata lui Hristos,mai gandeste-te

    Raspunde la acest comentariu
  4. simonne
    simonnetrimis la 13/8/2005

    "De nu se va naste cineva din apa si din Duh nu va intra in Imparatia lui Dumnezeu" (Ioan 3,5).Prin Botez murim pacatului si renastem la o viata noua in Hristos, devenind organe ale Trupului Lui care este Biserica, aceasta fiind de fapt si semnificatia intreitei cufundari in apa sfintita de care unii par sa aiba asa o mare oroare. Oare ei "nu s-au spalat niciodata?" (de pacate- a se intelege). Se face de trei ori pentru ca e "In numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh" ("Mergand, invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh" - Matei 28,19).Botezul pe care il practica Sf. Ioan Botezatorul nu era botezul crestin ci botezul pocaintei, altfel de ce ar fi avut Mantuitorul nevoie sa fie botezat crestin sau sa I se stearga pacatele, care pacate, cand stim cu totii ca era fara de pacat? Botezul crestin este Taina prin care se sterge pacatul stramosesc si pacatele personale (pentru persoanele botezate la maturitate). De ce le refuzam copiilor sansa la Imparatia lui Dumnezeu? De ce vrem sa facem in loc de ingeri, demoni?

    Raspunde la acest comentariu
  5. Laurel
    Laureltrimis la 29/7/2005

    La nasterea unui copil, imediat, are loc vaccinarea lui ;i urmeaza apoi mai multe vaccinari in perioada copilariei.De ce nu intrebati copiii daca vor sa fie intepati, chinuiti, de ce nu asteptati pana la maturitatea lor, cand vor fi mari si pot alege daca vor sa fie sanatosi sau sa colcaie virusii in ei? Nici noi, ortodocsii, nu intrebam copiii daca vor sa fie mantuiti sau daca vor sa aiba pe Hristos, ci le oferim acestea prin botez.

    Raspunde la acest comentariu
  6. alana
    alanatrimis la 29/5/2005

    am o parere foarte proasta despre hocus-pocus-ul asta rigid si absurd pus la cale de biserica. cred ca bor ar putea sa trateze taina botezului cu mai multa simplitate, in ultima instantza , cu mai multa decentza. cred ca preotzii ar trebui sa boteze acasa, sa renuntze la practica barbara a scufundarii nou nascutului in apa, sa renuntze la interdictzia medievala a accesului mamei lauze in biserica, sa permita accesul femeilor in altar.

    Raspunde la acest comentariu
  7. manu
    manutrimis la 25/5/2005

    frumos articol da ce ziceti de un documentar mai amplu: http://realserver.goarch.org/ram/en/sacraments_baptism.ram

    Raspunde la acest comentariu
  8. daniel h.
    daniel h.trimis la 27/1/2005

    Domnul Isus a zis ...,,Lasa-ti copilasi sa vina l-a mine si nu-i opriti... Cine crede si se boteaza va fi mantuit... Nu cine se boteaza si dupa aceia sa creada.. Un copil de la 7 zile pina la 40 de zile,Nu poata sa creada nici decum scufundat in apa.Botezul se face la o virsta personala cind poate sa deosebeasca binele de rau,si in urma nasterii din nou....Uite apa ce ma impiedica sa fiu botezat, Filip a zis:,, Daca crezi din toata inima, se poate. " Famenul a raspuns:,, Cred ca Isus Hristos este Fiul lui Dumnezeu." Dumnezeu sa ne lumineze inima pentruca sa fim cu adevarat robi ai Dumnezeului cel viu.

    Raspunde la acest comentariu
  9. Aurora
    Auroratrimis la 24/1/2005

    Salut Ioana, cu voia ta, voi �ncerca pe c�t posibil s�-�i dau ni�te r�spunsuri privind leg�tura dintre t�ierea �mprejur �i botezul. �n primul r�nd, t�ierea �mprejur reprezint� leg�m�ntul dintre Dumnezeu �i Avraam, prin care Dumnezeu a promis �i a �i �ndeplinit de altfel promisiunea, c� Avraam va deveni tat�l multor neamuri �i c� lui �i urma�ilor s�i le va da �ara Promis� (Israelul de azi) T�ierea �mprejur este de fapt circumcizia (dup� cum bine �tii). Era practicat� �i �nc� mai este de c�tre evrei, astfel c� fiecare copil de parte b�rb�teasc� era �i �nc� este circumcis, �n a opta zi de la na�terea sa. (at�t copiii naturali, c�t �i cei adopta�i sau proveni�i altfel, dar numai b�ie�ii). �n ceea ce prive�te botezul, am o alt� p�rere: ca s� fii botezat trebuie s� �tii motivul pentru care te botezi; trebuie s� crezi �i s� vrei. Iar un copil care are poate numai trei luni sau cinci luni nu �tie dec�t c� lui �i este foame �i c� vrea l�ptic. Deci botezul ortodox se execut� pentru c� a�a s-a �nt�mplat de c�teva sute bune de ani. Botezul �n ap� �nseamn� identificarea cu moartea lui Isus.Adic� faptul c� te scufund� �n ap� �nseamn� c� tu ai murit odat� cu Isus (el a murit atunci fizic, la tine este ceva care se �nt�mpl� pe plan spiritual, deci nu fizic), ai ie�it la suprafa�� din ap�, �nseamn� c� ai �nviat, ai ie�it o fiin�� nou�, f�r� p�cat, e�ti o fiin�� nou� �n Isus (Romani 6:4-6). Orice fiin�� se na�te p�c�toas�, datorit� p�catului s�v�r�it de c�tre Adam �i Eva, �i care s-a transmis necondi�ionat tuturor oamenilor. Botezul �n ap� este de fapt o parte dintr-un �ntreg proces: (m�ntuire, botez, via�� de cre�tin �amd). t�ierea �mprejur �i botezul �n ap� nu sunt echivalente (nici �nainte nu au fost �i nici acum nu sunt), pentru c� semn�tatea lor este diferit�. T�ierea �mprejura s-a practicat pe toat� perioada Vechiului Testament, dar odat� cu Noul Testament aceasta nu s-a mai practicat (a r�mas valabil doar la evrei, dup� cum am spus). Botezul trebuie s� fie o dovad� a sfin�eniei, dar cum s� fie cel care se boteaz� sf�nt, c�nd el nici m�car nu �tie ce s-a �nt�mplat cu el. �i sincer vorbind aproape orice om gre�e�te. Important este s� ��i ceri iertare �n fa�a lui Dumnezeu. Mai men�ionezi de faptul c� mul�i oameni se m�ntuiau, dar trebuie s� �n�elegi ce �nseamn� m�ntuirea: este recunoa�terea c� e�ti p�c�tos, c� ��i ceri iertare pentru p�catele tale, c� �l recuno�ti pe Isus ca Domn �i M�ntuitor (Unicul �i nu alt sf�nt sau sf�nt�), apoi te botezi �n Numele lui Isus (cum am spus mai sus).Dup� ce ace�tia erau m�ntui�i, se botezau (vezi �n Noul Testament "... cei care credeau se �i botezau..." �mi pare r�u c� nu �tiu exact versetul). A�a cum ai spus �i tu este bine ca omul s� cread� �n botezul lui, pentru c� din credin�� faci tot ceea ce faci: te poc�ie�ti, crezi c� Isus este M�ntuitorul, crezi c� El a murit pentru tine pentru ca p�catele tale s�-�i fie iertate, ca tu s� ai via�� ve�nic�. �i toate astea, aceast� credin�� vine �n urma auzirii cuv�ntului, a Evangheliei,iar cel care lucreaz� la inima ta, mai bine zis la duhul t�u, cel care ��i treze�te duhul t�u, este Duhul Sf�nt. Este �ntr-adev�r o rela�ie personal�, �ntr tine �i Dumnezeu. Sper c� nu am creat o confuie �i mai mare �i c� ceva ceva s-a �n�eles din ceea ce am spus. Ps: de Ioan Botez�torul nu �tiu s�-�i spun dac� a fost sau nu botezat, dar �tiu c� el a fost trimis s� boteze de �nsu�i Dumnezeu.(Ioan 1:33). Succes �n a afla c�t mai multe �i fii binecuv�ntat�.

    Raspunde la acest comentariu
  10. Ioana
    Ioanatrimis la 18/1/2005

    Articolul este interesant. Niciodata mai inainte de botez nu ni se spune ce reprezinta el si toate detaliile prezentate aici. Pe de alta parte sigur ca pentru noi cei neinitiati intreaga poveste pare cel putin exagerata... Nu putem judeca pe cei ce de-alungul celor 2000 de ani au decis sa adopte anumite ritualuri vis-a-vis de altele. E clar ca exista taine. Ca unele taine sint sfinte, ne sfintesc, ne curatesc si ne inalta sufletul pe cind altele ne coboara si ne impatimesc. Nu cred ca ritul in sine are putere ci Duhul lui Dumnezeu daca este prezent in momentul efectuarii lui. Si mai cred ca prezenta acestuia pate fi in legatura cu inima celor participanti la rit. Personal cred ca botezul este cumva echivalent cu taierea imprejur. Nu identic, ci echivalent. Cum era taierea imprejur pentru legea ce veche pare a fi botezul pentru legea cea noua. Dupa cum taierea imprejur nu era o garantie a sfinteniei nici botezul nu pare a fi. In biblie se vorbeste de multi care se botezau dar de multe ori apar oameni care se mintuie fara sa se specifice ca s-au botezat. Ioan Botezatorul de exemplu a botezat dar nu a fost botezat... Doar nu s-a botezat singur...! Pina la urma totul este intre inima omului si Dumnezeu... Este bine sa se boteze omul, dar cel mai important este sa creada in botezul sau.

    Raspunde la acest comentariu
  11. Nicoleta
    Nicoletatrimis la 27/12/2004

    Mie mi s-a parut interesant articolul ; am aflat semnificatia ritualurior care se fac la un botez.

    Raspunde la acest comentariu
  12. irina
    irinatrimis la 13/11/2004

    Nu sunt de acord cu botezarea copiilor . De fapt consider ca nici un parinte nu are dreptul sa aleaga in locul copilului sau religia careia i se va inchina acesta. Si apoi de ce sunt respinse cu atata fervoare celelalte religii de catre crestinismul nostru? Mi se pare cea mai mare dovada de ingustime sa respingi sau sa nu recunosti dreptul unei persoane de a crede in ce Dumnezeu alege acesta.

    Raspunde la acest comentariu
  13. mihaela pop
    mihaela poptrimis la 28/9/2004

    nasii de botez pot fi altii decat cei de cununie? nasii de botez pot fi frati sau surori ai parintilor? chiar daca sunt necasatoriti?

    Raspunde la acest comentariu
  14. Leo Lepadatu
    Leo Lepadatutrimis la 9/9/2004

    Eu am citit articolul referitor la botezul copiilor. Dar am citit si Biblia, si nu am gasit nici o referinta ca primii crestinii (contemporani cu apostolii lui Hristos) sa se fi botezat in apa sfintita, sau scufundau de trei ori etc. Ei numai credeau in iertarea pacatelor prin jertfa pe cruce a lui Isus, si printre acestia au fost romanul Corneliu, famenul etiopian sau Saul din Tars. Dimpotriva, in Faptele Apostolilor cap. 2 ni se spune ca cei 3000 de ucenici care PRIMISERA si CREZUSERA invatatura lui Petru referitoare la mantuirea prin Hristos au primit apoi si botezul...intr-un rau. Oare nu este o greseala ca noi socotim ca orice copil botezat, prin aceasta devine si crestin, fara ca el sa aiba habar de Hristos ? N-ar fi oare mai bine sa le dam copiilor nostri educatia si invatatura Evangheliei, si sa-i lasam pe ei sa decida daca vor sa se boteze sau nu, cu alte cuvinte , sa ne dovedeasca chiar ei daca au primit si acceptat invatatura lui Hristos. Caci Isus ne spune in Evanghelia dupa Marcu 16 "cine va crede si se va boteza va fi mantuit". Ma gandesc ca acestaar trebui sa fie modalitatea prin care putem fi (aproape) siguri ca cineva este crestin, adica ca el/ea a acceptat si a crezut in iertarea pacatelor sale prin jertfa lui Hristos, singurul Fiu al lui Dumnezeu, caci pina la urma cred ca aceasta este esenta crestinismului. Noi mai stim ce a spus Mantuitorul :"nu orsicine imi zice Doamne va intra in imparatia cerurilor, ci acela care face voia Tatalui meu din cer". Cred ca este mai bine sa nu ne autoamagim si sa spunem ca o scufundare in apa, fie ea si sfintita, a unui copil de cateva saptamani il va duce in Rai, indiferent daca el ca adult, va crede in planul de mantuire pe care Dumnezeu ni l-a dat prin Isus Hristos, si va accepta sa-si traisca viata dupa invatatura Mantuitorului. Poate fi mai greu sa procedezi astfel, dar stiti ca insusi Isus a spus ca putini vor intra pe poarta cea ingusta ce duce spre mantuire si viata vesnica. Astept si alte opinii m-ar ajuta si pe mine sa-mi mai sterg niste semne de intrebare. Multumesc.

    Raspunde la acest comentariu
  15. alex
    alextrimis la 19/8/2004

    Eu sunt de acord cu multe lucruri, sunt ortodox si cred in Dumnezeu si in Hristos, dar sa spui ca un copil nascut mort e vinovat ca si parintii lui, asta mi se pare cel putin aiurea. Exista cazuri in care oricate eforturi s-ar face, atat din partea parintilor cat si din partea doctorilor, un copil sa se nasca mort, oricat de mult si-au dorit parintii acel lucru. Si atunci, dupa ce ca bietii oameni sunt distrusi, si unii nu-si revin toata viatza, sa te duci la un preot care sa-ti spuna ca esti criminal si ca o sa platesti tu la Judecata de Apoi! Si tu si copilul tau!!! Eu sunt deacord cu Botezul, e frumos sa pui articole din astea, dar parca prea se exagereaza.

    Raspunde la acest comentariu

Scrie un comentariu

Adresa de mail nu se publica (ramai anonim). | Toate campurile trebuie completate!

✔️ Dacă ți-a plăcut articolul sau ți-a fost de folos, apreciază-l cu un share! Aceste informații le pot fi utile și altor mămici sau tătici. �ți mulțumim anticipat! ❣️

Subiecte tratate:
Tema: