| | De pe forumul desprecopii.com:
|
Alimentatia cu continut caloric ridicat
favorizeaza nasterea baietilor?
Se discuta mult pe seama dilemei: Oare femeile care nu sar peste micul dejun
nasc mai multi baieti? Dieta unei femei din perioada conceptiei poate influenta
sexul bebelusului, sugereaza cercetarile. Femeia trebuie sa adopte un plan de
alimentatie in concordanta cu sexul dorit pentru viitorul ei copil - cu
aproximativ cu doua luni si jumatate inainte de momentul conceptiei.
|
Ce spun cercetarile despre
sexul copilului
Studiul sugereaza ca o dieta cu continut caloric ridicat in perioada
conceptiei – si faptul ca luati regulat micul dejun – va pot mari sansele
sa nasteti un baiat.
Cercetatorii spun ca tendinta moderna a viitoarelor mame de a opta
pentru aliemntatie cu continut caloric redus poate explica scaderea
proportiei de baieti din tarile dezvoltate.
Studiul, realizat de universitatile din Exeter si Oxford, a aparut in
jurnalul Societatii Regale de Stiinte Biologice din Marea Britanie.
Studiul a urmarit 740 de femei care erau insarcinate cu primul lor copil
din Marea Britanie, carora li s-au cerut informatii despre obiceiurile lor
alimentare de dinainte de sarcina si din primele luni de sarcina.
Daca o mama dispune de resurse de hrana din belsug, atunci inseamna ca
poate investi in nasterea unui fiu, deoarece este mai probabil ca un fiu
sa produca mai multi nepoti decat o fiica, declara dr. Fiona Mathews, de
la Universitatea Exeter.
Cercetatorii au descoperit ca 56% dintre femeile cu cel mai
ridicat aport energetic in perioada conceptiei au nascut baieti, fata de
numai 45% dintre femeile cu aportul energetic cel mai
redus.
Aportul
caloric mediu al femeilor care au nascut baieti a fost de 2413 calorii pe
zi, fata de 2283 calorii pe zi in cazul femeilor care au nascut
fete.
In cazul
femeilor care au nascut baieti era mult mai probabil ca ele sa fi mancat o
cantitate mai mare de nutrienti, in gama mai variata, incluzand potasiu,
calciu si vitaminele C, E si B12. De asemenea, era foarte probabil ca
mancasera cereale la micul dejun. |
Planificarea unui
copil
Forumuri specializate
Asteptand un
ingeras in viata noastra ! Teritoriul 'aspirantelor'! Preconceptie,
in/fertilitate, FIV, sperante si experiente. Chiar daca se lasa asteptat -
noi nu ne pierdem speranta!
Odiseea sarcinii in 40 de saptamani
Forumul cu burtici si generatii
de mamici. Suport, caldura, prietenie si
atitudine.
|
Cititi: Conceperea unui copil
sanatos
Alimentatia in perioada preconceptiei
Arta de a-ti urmari fertilitatea
11 Sfaturi pentru a Ramane
Insarcinata
Ce analize de laborator ar trebui să faci înainte
de a avea un copil?
Acidul Folic
Se nasc mai putini baieti
In ultimii 40 de ani a existat un declin redus dar constant, de aproape 1 la
1000 de nasteri anual, in proportia baietilor care s-au nascut in tarile
industrializate, inclusiv in Marea Britanie.
Cercetarile anterioare au indicat si ele o reducere a aportului energetic
mediu in lumea dezvoltata si exista tot mai multe dovezi ca tot mai multi oameni
sar peste micul dejun. Savantii stiu deja ca in cazul multor specii de
animale se nasc mai multi masculi cand mama are la dispozitie mai multa hrana
sau are un rang mai inalt in ierarhia grupului din care face parte.
Fenomenul a fost studiat cel mai mult la nevertebrate, dar a fost observat si
la cai, vaci si la unele specii de caprioare.
Instinctul evolutiei umane
Se crede ca explicatia se afla in instictul evolutiv de a produce
descendenti. Dr. Fiona Mathews, cercetator-sef, a declarat: Masculii celor
mai multe specii au potentialul de a da nastere mai multor urmasi decat
femelele, dar acest lucru poate fi influentat foarte mult de dimensiune sau de
statutul social al masculului, masculii de slaba calitate nereusind sa
procreeze.
Pe de alta parte, femelele se reproduc mai constant. Daca mama are la
dispozitie resurse de hrana din belsug, atunci are rost sa investeasca in
nasterea unui fiu deoarece el are sanse mai mari de a produce mai multi nepoti
decat o fiica. Insa in perioadele mai austere, a avea o fiica este o alegere mai
sigura.
Le recomand insistent femeilor sa nu inceapa sa se infometeze pt a
incerca sa influenteze sexul bebelusului lor, declara dr. Allan Pacey, de
la Universitatea Sheffield, UK.
Cititi: Despre
alegerea sexului copilului:
Nivelul glucozei in sange
Se stie ca din cercetarile privind fertilizarea in vitro (FIV) ca nivelurile
ridicate ale glucozei stimuleaza cresterea si dezvoltarea embrionilor masculini,
in timp ce inhiba embrionii feminini. In cazul oamenilor, faptul ca sar peste
micul dejun reduce nivelul glucozei, aspect care poate fi interpretat de
organism ca indicand conditii precare de mediu si disponibilitatea redusa a
alimentelor.
Dr. Allan Pacey, expert in probleme de fertilitate la Universitatea
Sheffield, a declarat ca exista dovezi destul de solide ca natura are cai
subtile de a schimba proportia sexelor a unei populatii ca reactie la o
varietate de circumstante.
Totusi, el declara: Le recomand insistent femeilor sa nu inceapa sa se
infometeze pentru a incerca sa influenteze sexul bebelusului lor. S-a observat
in cazul unelor studii pe animale ca chiar si micile schimbari din dieta
femelelor pot afecta sanatatea pe termen lung a puilor, deci este important ca
mama sa aiba o alimentatie corecta in momentul conceptiei si in timpul
sarcinii.
autor: Echipa
Desprecopii.com, Articol aprobat de Colegiul Medicilor Desprecopii.com Toate drepturile rezervate (c) 2008
Forum
recomandat
Asteptand un ingeras in viata noastra
! Teritoriul 'aspirantelor'! Preconceptie, in/fertilitate, FIV,
sperante si experiente. Chiar daca se lasa asteptat - noi nu ne pierdem
speranta!
Odiseea
sarcinii in 40 de saptamani
Forumul cu burtici si generatii de
mamici. Suport, caldura, prietenie si atitudine.
La
Medicul va
Raspunde veti gasi sute de raspunsuri la intrebarile puse medicilor
Desprecopii.com
Mai cititi de
desprecopii
|
Scrisoarea Desprecopii.com |
ARHIVA
|
|