Sardinia, soare, cer senin, mare de smarald...

• Desi e totusi o insula mica, Sardinia este un teritoriu vast, plin de surprize. Un teritoriu fascinant, imens prin varietatea cu care iti poate surprinde ochiul flamand de a acoperi cat mai multi kilometri de peisaj. Sardinia isi imparte gratiile si turistului doritor de soare darnic, de plaje fantastice, navigatorilor de ocazie care isi pot etala iahturile sau barcutele in porturi fitsoase, montaniardului indragostit de carari de munte, ecologicului in cautare de ferme de agroturism sau pur si simplu oricarui turist deschis unei surprize. Sardinia nu dezamageste.

Sardinia e un secret bine pastrat al Europei. Sau cel putin, asa a fost pentru mine pana i-am trait frumusetea. Este adevarat insa ca italienii ii stiu frumusetea - am aflat ca in august, insula e navalita si invadata de italieni...eu insa nu aflasem inca de minunatia Sardiniei...

Punct de plecare: Golfo Aranci - nord estul Sardiniei

Noi, am ajuns intr-un inceput de mai in Golfo Aranci. O localitate mica de pescari in partea de nord est a insulei- la 20 de km de Olbia.  Un port mic, turistic, plin de barcute de pescari...
Nu am stiut prea multe lucruri despre Sardinia inaninte de a-i pasi pragul.Prin urmare nu aveam nici mari expectations...Vroiam insa sa ne relaxam si sa evadam din primavara zgarcita in soare a Olandei, din acest an.
Am ajuns in Sardinia via Hamburg. A fost singura posibilitate de a prinde un zbor catre insula ... in perioada vacantei de Mai a copiilor (olandezi).
Am gasit deci acest truc - calatorii via Hamburg. Dupa doar un zbor de 40 de minute din Amsterdam, am ajuns in Hamburg si de acolo intr-un hotel aproape de Aeroport, perfect situat, curat la standarde germane si eficient. Cu eficienta si precizia germana, am luat avionul de 6 dimineata Hamburg-Olbia.
La 8.30 eram deja in plin soare italian, pe aeroportul din Olbia - unde ne astepta masina inchiriata.
Cu ajutorul navigatorului de masina am ajuns la hotel. Hotel Gabbiano Azzuro.

Apa golfului Aranci (inintial Golfo di Canchi sau Golful Crabilor) este de un albastru imperturbabil - limitat de orizontul coastei de Est a Sardiniei si de niste insulite presarate in mare, ca pentru a pipera peisajul.

Linistea micului sat Golfo Aranci este intrerupta doar de zumzaitul monoton al unui ferry care pleaca spre Corsica (via Olbia).

Am stat la Hotel Gabbiano Azzuro - perfect situat la o plaja de vis. ideala pentru copii. Ideala pentru ca e foarte curata dar mai ales pentru ca poti inainta o suta de metri in mare si ea nu depaseste 50 de centimetri - asadar, copiii mici au la dispozitie un paradis cu apa, nisip, pesti, nisip fin ... si se chiar pot aventura zeci de metri in apa ... fara a fi in pericol.
Hotelul are camere curate, multe din ele cu priveliste frontala catre mare (cu extra charge), o piscina (care are si zona pentru copii)  - si multe terase care urmaresc, in orice moment al zilei - soarele.

Mai multe poze din aceasta calatorie aici>

Bufetul de dimineata este plicticos insa merita pentru cappucino-ul delicios servit, se poate comanda suc proaspat de portocale (extra charge) si in general este suficient. Si merita si pentru privelistea de pe terasa. Sa iti bei cafeaua de dimineata in acest decor ... la 2 metri de mare ... nu e la indemana oricarei zile banale.
Noi al ales sa mancam prinzul si masa de seara pe cont propriu - si nu doar la hotel - desi se poate plati direct pentru pensiune completa sau breakfast si masa de seara. Ne-am gandit insa ca vom putea incerca din bunatatile restarantelor italiene din zona imediata a hotelului

... A fost de altfel o alegere buna - desi mancarea italiana nu ni s-a parut foarte variata...la sfasoitul celor 13 zile, eram cam plictisiti de paste, peste si pizza... adica cam tot ce se gaseste la orice restaurant italian. E drept insa ca pizza are cate 20 de variante pe cartea de menu :) In doua seri am mancat la restarantul hotelului si nu am fost multumiti ...obsesia pentru fructe de mare a italienilor nu ne-a satisfacut in mod special ... pasta cu icre de tuna a lui Florin avea un miros oribil iar langustele mele la gratar aveau un gust de clor.

In fine, experientele nostre culinare din Sardinia nu ne-au intristat - mai mult ne-au amuzat in schimb. Nu ne-am facut un scop din mancare:))

Pe plaja (privata) a hotelului, scaunele si umbrelele de plaja sunt gratuite pentru oaspetii hotelului.

Excursii in zona:

Avand o masina inchiriata la dispozitie, esti tentat sa vezi cat mai multe din minunatiile pe care le prezinta ghidurile. Prima iesire a fost catre Costa Smeralda. La doar 16-20 de km de Golful Aranci, Costa Smeralda este un sirag de asezari risipite de-a lungul unor plaje idilice, dantelate de stanci. Smeralda ...sau De Smarald. Da este adevarat - apa golfuletelor de aici are o culoare incredibila de smarald.

Costa Smeralda incepe de la Porto Portisco si se sfarseste teoretic la Porto Cervo. In circa 40 de km de drum serpuit, flancat de leandri, dealuri de maslini si arbori de pluta - poti admira si din masina - frumusetea acestor plaje ascunse - pontoane pline de iahturi, vile superbe, si din nou smaraldul incredibil al marii.

Mai multe poze din aceasta calatorie aici>

Printre proprietarii cu vile pe aici se numara: Berlusconi, Putin, Tom Cruise, Cavalli, Naomi C si alte personalitati cu portomee grase. Din fericire, privitul e gratis. Si bineinteles plajele publice - unde poti sta si admira frumusetea stancilor infratite cu marea de smarald.

Pline de farmec sunt Porto Cervo - unde am zarit un iaht imens - despre care se spunea ca este al lui Putin (Saint Nicolas), plaja de la Cala di Volpe sau plaja Capricioli - merita sa le vedeti. Marina din Porto Portisco este frumoasa si ticsita de iahturi si baruri trendy. Dar si de bucatari care iti descriu jumatate de ora cum iti vor prepara mancare ... si la urma primesti o nota de plata pe masura. Ups.

Desi teoretic nu face parte in Costa Smeralda - cel mai frumos mi s-a parut Porto Rotondo (unde are casa Berlusconi). Am nimerit tocmai la un targ de iahturi...am fost uimiti sa vedem asemenea bijuterii - mai ca iti vine sa iti doresti asa ceva (daca ar avea preturi pentru muritori de rand...) - insa revii la realitate si te bucuri sa le vezi doar.

Deci, in mod logic - urmatoare tentatie este ... marea. O excursie pe mare ti se pare cel mai normal lucru de facut in peisajul marin al Sardiniei. Fara iaht - ramai la latitudinea intamplarii si la mana altor proprietari. Am cautat asadar o excursie din Golfo Aranci... nu am gasit decat o mica ambarcatiune. Nici barca si nici yaht. Mic vaporas? Ceva de genul asta. Capitanul navei era si patroana.

O italianca de vreo 35 de ani care ne-a povestit ca tatal ei a fost pescar si i-a lasat ca mostenire barca. Asta impreuna cu dragostea de mare.

Mai multe poze din aceasta calatorie aici>

Excursia noastra de o zi ne-a purtat prin zeci de golflete, de-a lungul unor insule nelocuite, am vazut vechi adaposturi de pirati, faruri vechi de sute de ani si muuuuulta mare. O mare incredibil de curata, limpede si linistita. Merita o asemenea excursie mai ales ca poti comanda si pranzul. Barca avea si o bucatarie bine utilata. Poti manca de exemplu un gratar delicios de languste.

Urmatoarea destinatie la indemana si doar la vreo 20 de km de Golfo Aranci este Olbia. Si totusi nu va grabiti spre Olbia. Mai mult de o strada comerciala si portul in care acosteaza ferry-uri, nu prea este nimic de vazut.

Pe plaja hotelului la care am stat ne-am intalnit cu un cuplu de romani. Ei ne-au recomandat sa vizitam CastelSardo. Nu am regretat. Avand o masina inchiriata, ne-a fost usor sa ajungem pana acolo - in jur de 90 de km.

Desigur, nu uitasem sa luam de acasa sistemul de navigare stradala Tom-Tom - care te scuteste de stresul hartilor, al strazilor intortocheate si nervilor de copilot - atunci cand esti insotitorul soferului. Din Golgo Aranci am strabatut insula in lat - spre vest. Ne-a surprins frumusetea micului sat CastelSardo, aflat pe marginea marii. Ciudat, CastelSardo nu se gasea ca recomandare nici in ghidurile de calatorie despre Sardinia (unul englez si unul Olandez).

Asezarea este un stup de case vechi,strans unite in jurul unui castel ridicat in secolul Xii de o familie nobila genoveza: Doria. Stradutele din jurul castelului sunt foarte pitoresti, ticsite de baruri si restaurante dragute care te invita sa intri. Castelsardo este renumit pentru impletiturile manuale - se vand tot felul de cosulete si obiecte artizanale dar si bijuterii de coral si turcoaz.

Cand sa vizitati Sardinia?

Am fost deci pentru prima data in Sardinia si m-am indragostit de aceasta insula. Poate si pentru ca era luna mai si nu venisera inca sutele de mii de turisti care o invadeaza in iulie sau august. Chiar si sarzii cu care am vorbit - ne-am confirmat antipatia pentru italienii care ii napadesc in august. Nu mergeti in August in Sardinia. Ideal pentru a vedea si a trai linistea atemporala a insulei este luna mai sau septembrie.

Unde sa stati?

Via Dei Gabbiani Snc, Golfo Aranci

Le Sirene
Strada Panoramica Costa Smeralda

Postati povestirile dvs despre Sardinia pe forumul supereva.ro si le vom publica pe site. Va uram vacanta frumoasa!

Forum unde comentam cu placere

Super Calatorii

✔️ Dacă ți-a plăcut articolul sau ți-a fost de folos, apreciază-l cu un share! Aceste informații le pot fi utile și altor mămici sau tătici. Îți mulțumim anticipat! ❣️

Subiecte tratate:
Tema:Europa

Comentarii vizitatori

Citeste toate comentariile

Ce sentimente ti-a produs acest articol?

Ultimile 2 comentarii

1. anca
    ancatrimis la 16/1/2012

ff interesant ...cum ati ajuus acolo

Raspunde la acest comentariu
  2. mirela
    mirelatrimis la 13/3/2011

Multumim Mirela pentru articol si pentru fotografii

Raspunde la acest comentariu

Scrie un comentariu

Adresa de mail nu se publică (ramâi anonim) dar completarea corectă este necesară pentru aprobarea rapidă a mesajului, și mai ales în cazul în care aștepți răspuns. | Toate câmpurile trebuie completate!

Mesajul tău este o întrebare la care aștepți răspuns?

DA (este întrebare)
NU (nu este întrebare)

Cod:

Ai o întrebare pentru alte mămici?