40 de ani de la crearea primei minifigurine LEGO® - În vizită la universul LEGO, mi-am regăsit copilăria

Desprecopii.com, prin intermediul colegei noastre Magdalena Aldea, a fost singurul reprezentant al României la press trip-ul organizat în Billund, Danemarca cu prilejul aniversării a 40 de ani de la crearea primei Minifigurine LEGO. În acest material, Magda vă va povesti mai multe despre experiența ei și despre minunata lume pe care a descoperit-o în vizită sa la LEGO.

Cu mult entuziasm și cu mare bucurie, am avut șansa să plec în Danemarca, ca redactor desprecopii.com și să vizitez orașul pieselor de LEGO, să înțeleg cum a luat naștere această afacere de familie și mai ales de ce brandul LEGO este atât de iubit și de dorit de către toți copiii din lume! M-am simțit iar copil și am redescoperit distracția și inovația din jurul produselor LEGO.

În acest articol veți citi mai multe despre:

Povestea LEGO pe scurt
Cum se fabrică minifigurinele
LEGO și grija pentru mediu
LEGO și siguranța jucăriilor
LEGO; și desprecopii.com vă propun 10 principii inspiraționale pentru jocurile în familie

POVESTEA LEGO® - pe scurt

Nu știu câți dintre voi știți povestea jucăriilor LEGO. În vizita mea în Danemarca am aflat că afacerea a fost lansată de un meșter de covoare, care, din vina crizei s-a apucat să confecționeze jucării din lemn.

Acest lucru avea loc în 1924. Câțiva ani mai târziu, meșterul dezvolta o întreagă afacere, bazându-se pe ideea foarte inspirată, că jucariile au componente ce se potrivesc și pot fi inversate între ele. Astfel, trece de la producția jucăriilor din lemn la confecționarea jucăriilor din plastic. Copiii se îndrăgostesc de aceste jucării fantastice și versatile și așa se naște unul dintre cele mai mari imperii al jocurilor și jucăriilor. Brandul dezvoltă tot mai multe produse în care integrează personaje, ce pot fi transformate foarte ușor în aproape oricine. Afacerea prinde avânt și LEGO crește pe zi ce trece de atunci și până astăzi.

Numele brandului provine din daneză și înseamnă Joacă bine:

LEg GOdt - play well (daneză)
LEGO în latină înseamnă "a pune împreună"

LEGO a dezvoltat o multitudine de personaje, seturi, povești,dar în același timp a continuat să țină pasul cu tehnologia și cele mai moderne trenduri. Astăzi jucăriile LEGO sunt aduse la viață cu ajutorul aplicațiilor online, oferindu-le copiilor șansa de a-și experimenta creativitatea în mediul digital.

Prima oprire: LEGOLAND Hotel!

Când am auzit că urmează să plec în Danemarca și să vizitez LEGOLAND m-am bucurat foarte mult! Cursa de avion a fost dis de dimineață, am plecat din București spre Amsterdam unde am făcut transferul spre Billund. Tot zborul mi-am făcut așteptări în minte și mi-am imaginat cum o să fie să cunosc universul pieselor de LEGO. Când am aterizat în Billund, m-am întâlnit cu echipa din Ungaria și am mers împreună până la hotelul unde eram cazați.

Acolo a început întreaga aventură!

Stilul arhitectural scandinav, minimalismul și bunul gust tronau peste tot. Eram în țara LEGO, în jurul meu se înălțau statui și construcții gigantice din piese de LEGO! Totul era fascinant!

LEGOLAND Hotel este o clădire de lângă LEGOLAND unde vizitatorii se cazează și își petrec timpul. Acum se construiește un hotel și mai mare, din piese de LEGO, care seamănă cu un adevărat palat din desenele animate.

La LEGOLAND Hotel, în restaurantul de la parter, am luat prânzul și am pus la punct planurile pentru prima noastră zi în Billund.

Danemarca este surprinzătoare din toate punctele de vedere. Are mâncare sănătoasă și foarte gustoasă. Preparată simplu dar cu un aspect foarte complicat. Țelina coaptă în unt, ceapă coaptă, arpagic cu roșii, diferite tipuri de pește, foarte multe salate și fructe de mare!

LEGOLAND - tarâmul pieselor de LEGO

Încarcați cu energie și voie bună, am intrat la LEGOLAND și am descoperit o lume incredibilă!

Dragoni imenși, statui celebre și întregi construcții de orașe. Safari și lumi subacvatice. Roller-coastere megadistractive, călătorii 3D în lumi virtuale cu personaje ninja, sate de cowboy și castele bântuite.

Totul era foarte distractiv și plin de adrenalină. Din loc în loc, găseai cafenele cochete și magazine de unde puteai să cumperi seturile preferate de LEGO. Dar acestea erau foarte bine deghizate și integrate perfect în cadrul fantastic din care faceau parte.

LEGOLAND

Copiii erau încântați de lumea LEGO ce părea desprinsă dintr-un film cu personajele favorite. Iar noi ne bucuram de parcă ne-am fi întors în timp și ne-am regăsit copilăria!

Unul dintre cele mai amuzante lucruri a fost acela că aproape nu reușeam să deosebesc figurinele LEGO de peștii reali și de animalele submarine! Am întâlnit chiar și pinguini adevărți ce păzeau o platforma înghețată construită din piese de LEGO!

Statuia Libertății, Turnul Eiffel, Piramidele din Egipt, Star Wars, Micky și Minnie și faimoasele personaje Duplo, totul din jurul meu mă fascina și îmi aducea aminte de copilărie!

După câteva ore de hoinăreală într-unul dintre cele mai interesante parcuri de distracție pe care le-am vizitat vreodată, m-am întâlnit cu restul grupului și am hotărât să experimentăm adrenalina pe care o simt copiii atunci când călătoresc cu trenul LEGO, sau când urcă cu ajutorul turnului rotativ deasupra parcului de distracții de unde se pot observa foarte bine toate zonele de divertisment.

Ne-am propus să ne lăsăm cuprinși de feeria momentului și să ne imaginăm ca suntem din nou copii! Am făcut fotografii cu figurinele LEGO, am vizitat castelul bântuit și am salutat peștii ce dormeau într-o cochilie din piese LEGO. M-am distrat de minune și am trăit o experiență fantastică.

Finalul zilei l-am petrecut împreună cu ceilalți jurnaliști din Europa, în jurul unei mese festive. Am făcut schimb de povești și ne-am cunoscut istoriile din spatele naționalităților noastre. A doua zi ne aștepta o nouă aventură plină de experiențe fantastice. Urma să mergem în vizită la LEGO Idea House, LEGO Museum și LEGO House (home of the brick), și să stăm de vorbă cu designeri și Senior developers. Urmăriți interviurile cu Andrew Coghill, Senior Designer - LEGO City și Elisabeth Kahl-Backes, Senior Design Manager LEGO DUPLO.

LEGOLAND

Experiența LEGO s-a dovedit a fi una dintre cele mai frumoase călătorii facute de mine vreodată! Și spun asta deoarece au fost câteva zile intense, cu multă informație dar și cu distracție și amuzament. Legoland este o lume incredibilă, ce îmbină atât de bine poveștile LEGO cu realitatea din care facem parte.

Construcțiile din piesele perfecte de LEGO, personajele fermecătoare, supereroii digitali și ninja toys, toate acestea se contopesc perfect cu partea digitală, iar dintr-o dată, piesele de LEGO prind viață.

Există o poveste în spatele fiecărui set LEGO. Există o aventură în fiecare cutie care abia așteaptă să fie desfăcută, însă nimic nu se poate compara cu entuziasmul copiilor, atunci când își pun imaginația și creativitatea la contribuție pentru a recrea scenele de LEGO, și mai apoi pentru a le îngloba în aplicația special destinată, unde le pot da viață. Urmăriți interviul cu Juliane Aufdembrinke Senior Designer, LEGO Friends.

LEGO Idea House – locul unde se naște magia

Am avut șansa să stau de vorbă cu cei care se fac responsabili de tot ce înseamnă design, producție, siguranță, concept și așa mai departe. Am pășit în locul unde lucrează cei mai talentați designeri si senior developers de la LEGO. Locul de unde le vine inspirația și unde sunt inventate noile personaje și seturi de piese.

Un lucru aparte pe care l-am observat a fost că birourile erau pline de piese de LEGO și că fiecare angajat atingea piesele de zeci de ori în fiecare zi. Bineînțeles că acești oameni cunosc piesele foarte bine, le trec prin mână zilnic, și cu toate astea, mereu mai rămâne ceva nou și inedit de construit.

Cărămida reprezintă piesa fundamentală în jurul căreia a fost creat Universul LEGO. Este incredibil faptul că totul se învârte în jurul acestei piese!

Partea de interviuri a fost pe repede înainte, dar deosebit de interesantă și utilă pentru bagajul meu de cunoștințe. Se pare că este foarte distractiv să faci parte din echipa designerilor deși asta presupune o muncă intensă în echipă, sesiuni de brainstorming, teste si prototipuri. Vă invit și pe voi să urmăriți interviurile postate pe pagina noastră de Facebook ca să descoperiți mai multe.

LEGO House - locul unde jocul întâlnește creativitatea

Prânzul l-am servit la LEGO House restaurant. Meniul are atribuit fiecărui fel de mâncare o piesă de LEGO. La final, se aleg piesele, se îmbină și se inserează într-un sertar al unui sistem digital cu touch screen. Un soft recunoaște piesele și își dă seama ce anume dorește clientul să comande! Mâncarea vine în cutii mari de LEGO, alunecând pe un topogan și preluate de roboți LEGO, putând apoi, să savurezi felurile gustoase de mâncare specific daneză.

LEGOLAND

Vizita la LEGO House a fost extrem de interesantă! Închipuiți-vă o clădire ultra modernă, plină de creații din piese de LEGO uriașe, copaci ce adăpostesc adevărate comunități de cowboy, indieni, oameni care merg în spațiu, dinozauri lucrați în detaliu, locuri special amenajate pentru distracția celor mici, totul interacționând gradual și eficient cu lumea digitală.

Sfârșitul turului ne-a oferit posibilitatea să intrăm în posesia a 6 piese de LEGO care pot fi asamblate în peste 950 de milioane de moduri! Un card cu numele meu si propria mea combinație de încercări tronează mândru în portofelul meu, alături de celelalte carduri.

LEGO celebrează 40 de ani de la crearea minifigurinelor

După cum vă spuneam la început, vizita mea în Danemarca a fost prilejuită de aniversarea de 40 de ani de la lansarea primelor minifigurine LEGO, care au la rândul lor o istorie impresionantă. Totul a început în 1978, când figurina avea doar mâini manevrabile iar picioarele nu erau mobile. Apoi, ele au mai fost modificate, atât mâinile, cât și picioarele devenind mobile. Cu toate că par să fie niște jucării simple, pe parcursul acestor ani, acești mici omuleți de plastic s-au transformat în figurine cu expresii faciale, oferindu-le copiilor ocazia de a face schimburi de roluri și de a interpreta diferite personaje și personalități.

LEGOLAND

Minifigurinele LEGO au demonstrat că se pot transforma în aproape orice! De la pirați la paramedici, din ingineri în proprietari de elefanți, din veterinari în vikingi, sau în alte mii de personaje. Trei minifigurine LEGO au devenit chiar și astronauți, atunci când au călătorit la  bordul NASA’s Juno Spacecraft în 2011.

Mai mult decât atât, în ultimii ani, au apărut și filme cu minifigurinele LEGO, inspirate de de aceste jucării: THE LEGO® MOVIE™, THE LEGO® BATMAN MOVIE™ și THE LEGO® NINJAGO MOVIE™, care au avut un succes răsunător la Hollywood și printre iubitorii pieselor LEGO. Urmează chiar cel de-al patrulea film, The LEGO Movie 2, așa că fiți pe fază!

Sunteți curioși cum se fabrică minifigurinele LEGO? Urmăriți materialul de mai jos:

Pe lângă modul distractiv în care cei mici se pot juca cu aceste minifigurine, există și avantajul interpretării unui număr nelimitat de posibilități de jocuri de rol. Ele ajută la dezvoltarea creativitații și încurajează joaca prin diferite stări și emoții, nu înainte de a-și spune propria poveste. Toate acestea contribuie la formarea unor aptitudini de viață precum inteligența emoțională, creativitatea și comunicarea, lucruri esențiale pentru a sprijini copilul să-și clădească propriul viitor autonom și independent.

LEGO și grija pentru mediu

LEGO a început un proiect ambițios de înlocuire a plasticului folosit cu plastic din plante.

2018 este anul în care LEGO a lansat primele piese din trestie de zahăr. Astfel, elementele botanice LEGO precum frunzele, tufișurile și arborii sunt fabricate integral din plante (trestie de zahăr). Proiectul este unul curajos și promite ca până la sfârșitul anului 2030, toate piesele de LEGO să utilizeze materiale durabile!

Produsele LEGO îndeplinesc cele mai înalte cerințe de calitate și siguranță

Pe parcursul vizitei mele la LEGO Idea House, am avut ocazia să stau de vorbă cu Christian Wetterberg, senior director, product safety&compliance LEGO Group.

Printre multele întrebări pe care i le-am adresat, am aflat că LEGO Group confecționează produse de cea mai înaltă calitate. Acest lucru este posibil datorită faptului că există o strânsă colaborare între specialiștii pe partea de siguranța a produsului și designerii de produs. În plus, designerii de produs sunt îndemnați să gândească modelele potrivit principiilor de siguranță și să le incorporeze în schițele desenate.

De asemenea, după multe teste și verificări, produsele LEGO se fabrică sub continuă supraveghere și monitorizare. LEGO Group urmează reguli stricte de siguranță și calitate, acestea aplicându-se în fiecare etapă de confecționare din ciclul de viață a unui produs LEGO. Cele patru etape prin care sunt testate piesele de LEGO sunt: teste de calitate și siguranță, documentare, revizuire și feedbackul primit de la consumator. Urmăriți video-ul: Despre calitatea și siguranța pieselor LEGO

LEGO și desprecopii.com vă propun 10 principii inspiraționale pentru jocurile în familie

1. Pune-ți mintea la contribuție și fii implicat în joacă
  8. Fă-ți copilul să râdă
  9. Planifică ședințele de joacă și respectă-le
  10. Desfășoară activități pe ritm de muzică

Iar dacă vreodată aveți chef să-i cunoașteți pe eroii LEGO, faceți o vizită la LEGOLAND, Billund, Danemarca! Este o destinație de neratat!

LEGO, jucăria preferată a copiilor isteți și părinților lor

Copiii isteți adoră LEGO. Deși, dacă mă gândesc bine, parafrazarea corectă ar fi: Și copiilor isteți dar și părinților le place LEGO. LEGO a ajuns să fie astăzi mai mult decât un joc, a devenit un concept educațional, care face obiectul studiilor de cercetare comportamentală și de tehnici de învățare.

Cu ajutorul seturilor LEGO se predau, în școli și gadinițe, materii diverse, de la geografie la educație civică. Manualele de pedagogie din toată lumea includ tehnici de predare, folosind celebrul joc de construcție citeste mai departe aici >

Autor: Magdalena Aldea

Mamica redactor la Desprecopii.com

Toate drepturile rezervate Desprecopii.com (c) 2018

✔️ Dacă ți-a plăcut articolul sau ți-a fost de folos, apreciază-l cu un share! Aceste informații le pot fi utile și altor mămici sau tătici. Îți mulțumim anticipat! ❣️