Inapoi la lista de intrebari


Afecteaza un scurt tratement cu antibiotice dezvoltarea uterina a sarcinii?


O alta problema ce ma framanta e ca intre timp am facut un scurt tratament cu antibiotice(aprox.5 tablete de Ospen pt. o
infectie in gat) si nu stiu cum ar putea afecta aceasta eventuala sarcina.Nu e tocmai momentul sa am inca un copil,dar daca s-a intamplat,as vrea sa-l pastrez,dar vreau sa ma asigur ca sarcina nu e prea riscanta si ca din punct de vedere medical voi avea un copil normal si sanatos.Mentionez ca nu am avut nici o problema cu prima sarcina,iar dupa nastere m-am refacut destul de bine.Astept cat de carand un raspuns si un sfat.Multumesc,Lia.


**************************************************

In ceea ce priveste Ospenul trebuie sa stii ca cu exceptia tetraciclinei care are intr-adevar efecte teratogene (adica induce o serie de tulburari in dezvoltarea copilului) nu sunt cunoscute alte antibiotice cu astfel de efecte. Totusi pentru mai multa precautie, fiecare companie farmaceutica insoteste un produs nou cu un prospect destul de nebulos in care a devenit deja clasica formula ca "acest medicament treebuie administrat cu grija in timpul sarcinii" sau "se va administra acest medicament numai la sfatul medicului". Asta pentru a nu avea ei ulterior probleme. Desi medicamentele sunt lansate pe piata dupa indelungi teste si cercetari, nu este exclus ca in timp sa apara probleme.

dr. Cristian Popescu - Bucuresti


Inapoi la lista de intrebari